تاثیر انتظار معلمان بر ارزشیابی آنان از عمل کرد درس علوم و پیش بینی آنان از موفقیت آینده آنش آموزان پایه دوم راهنمایی

حسین شکرکن؛ محمد علی پیرنیا

دوره 2، شماره 2 ، دی 1374، ، صفحه 3-23

https://doi.org/10.22055/psy.1995.16526

چکیده
  در پژوهش حاضر اثر انتظارات معلمان بر ارزشیابی آنان از عملکرد درس علوم و پیش‌بینی آنان از موفقیت آینده دانش آموزان پایه دوم راهنمایی، در سال تحصیلی ۷۳-۷۲ در شهر اهواز مورد بررسی قرار گرفت. در این مطالعه از یک امتحان تشریحی و یک امتحان چند گزینه‌ای به عنوان عملکرد استفاده شد. پیش‌بینی معلمان از موفقیت آینده دانش‌آموزان نیز به دست آمد. ...  بیشتر